Είστε εδώ

Πώς η Βιέννη στηρίζει τις επιχειρήσεις εστίασης

Σχεδόν ακόμη δύο μήνες - μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου -- οι κάτοικοι της Βιέννης έχουν τη δυνατότητα να εξαργυρώσουν σε επιχειρήσεις εστίασης της πόλης τα συνολικά 950.000 δωρεάν κουπόνια γαστρονομίας που παρέχονται από τον Δήμο της αυστριακής πρωτεύουσας, ποσού 25 ευρώ σε μονά νοικοκυριά και 50 ευρώ σε νοικοκυριά πολλών ατόμων.

Μετά το "κλείσιμο" πολλών εβδομάδων λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, και προκειμένου να ενισχυθεί η βιεννέζικη οικονομία και πάνω απ 'όλα ο χώρος της εστίασης, ο δήμαρχος της πόλης και τοπικός κυβερνήτης του ομόσπονδου κρατιδίου της Βιέννης Μίχαελ Λούντβιγκ είχε ανακοινώσει στις 13 Μαίου εκστρατεία αποστολής ταχυδρομικά δωρεάν κουπονιών στα συνολικά 950.000 νοικοκυριά στην αυστριακή πρωτεύουσα.

Τα κουπόνια προορίζονται για δωρεάν (μέχρι το ποσό που αναλογεί) κατανάλωση στη γαστρονομία, που άνοιξε και πάλι από τις 15 Μαίου, έπειτα από δίμηνη διακοπή της λειτουργίας των επιχειρήσεων της, η οποία είχε επιβληθεί στο πλαίσιο των γενικότερων μέτρων αντιμετώπισης της επιδημίας του κορονοϊού στην Αυστρία.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Θέλετε να τα ξέρετε όλα για την Ευρώπη; - Πατήστε like στη σελίδα του EUROLETTER στο facebook

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Από τα μέσα Ιουνίου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, τα κουπόνια, ποσού 25 ευρώ για νοικοκυριά ενός ατόμου και 50 ευρώ για νοικοκυριά περισσότερων ατόμων, μπορούν να "εξαργυρωθούν" κατά την κατανάλωση σε όλα τα συμμετέχοντα εστιατόρια και καφέ της αυστριακής πρωτεύουσας, στην τόνωση των οποίων αποσκοπεί αυτή η ειδική προσφορά του Δήμου της Βιέννης.

Υπό την προϋπόθεση ότι θα εξαργυρωθούν όλα τα κουπόνια, η εκστρατεία θα κοστίσει στην πόλη 40 εκατομμύρια ευρώ, "ποσό που μπορούμε να το αντέξουμε", όπως είχε τονίσει ο δήμαρχος και τοπικός κυβερνήτης Μίχαελ Λόυντβιγκ.

"Τα καταφέραμε καλά με την οικονομία τα τελευταία χρόνια, για να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα απαραίτητα κεφάλαια σε δύσκολες στιγμές, και σε τελική ανάλυση, υπάρχουν στην πόλη 6.000 εστιατόρια με περίπου 60.000 υπαλλήλους, όπως επίσης και 3.000 καφέ", είχε επισημάνει.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο βιεννέζικος κλάδος εστίασης έχει κύκλο εργασίας περίπου 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως και με την εκστρατεία αυτή επιδιώκεται να δοθεί μια "ώθηση" στη γαστρονομία και με τα κουπόνια να παρακινηθούν οι Βιεννέζοι να επισκεφθούν τα "καφέ τους", τα εστιατόρια και τις ταβέρνες.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Βιέννης Βάλτερ Ρουκ είχε χαιρετίσει την πρωτοβουλία ως σημαντικό ερέθισμα για την, έπειτα από δύο μήνες, επανεκκίνηση των επιχειρήσεων εστίασης, σημειώνοντας πως οι απώλειες σε όλο τον κλάδο, λόγω της πανδημίας υπολογίζονται σε 40 έως 50%.

Κι αυτό, όπως είχε αναφέρει, καθώς, πέραν των μέτρων ασφαλείας που πρέπει να λαμβάνουν οι επιχειρήσεις - μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των τραπεζιών, περιορισμένος αριθμός πελατών ανά τραπέζι - μεγάλες απώλειες εσόδων προκύπτουν και από την έλλειψη τουριστών, των οποίων οι διανυκτερεύσεις στη Βιέννη υπερέβαιναν τα 17 εκατομμύρια κάθε χρόνο.

Παρά την κάπως με επιφυλάξεις έναρξη της εκστρατείας, καθώς μόνο λίγοι καταναλωτές εξαργύρωσαν το κουπόνι τις πρώτες ημέρες, ο αρμόδιος για τα οικονομικά δημοτικός σύμβουλος της Βιέννης Πέτερ Χάνκε εμφανίστηκε ικανοποιημένος κατά την σημερινή παρουσίαση του ενδιάμεσου απολογισμού της εκστρατείας: μέχρι τα τέλη Ιουλίου είχαν εξαργυρωθεί 342.215 κουπόνια αξίας 12,46 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ είχαν εξοφληθεί στους επιχειρηματίες 12,33 εκατομμύρια ευρώ.

Στην αρχή της καμπάνιας, υπήρχαν αναφορές ότι κάποια κουπόνια είχαν κλαπεί από γραμματοκιβώτια, ωστόσο σε τέτοιες περιπτώσεις, οι πληγέντες μπορούσαν να επικοινωνήσουν με το τηλέφωνο πληροφοριών της πόλης της Βιέννης και να ζητήσουν νέα κουπόνια, και μέχρι σήμερα, έχουν ζητηθεί περίπου 10.000 νέα κουπόνια ή περίπου το ένα τοις εκατό του συνόλου που έχουν αποσταλεί από τις αρχές Ιουνίου.